Maak kennis met Hilde: klant bij Allsecur

Door Rebecca Naumann

Allsecur bestaat deze maand 5 jaar. Hoog tijd om een trouwe klant uit te nodigen en te interviewen voor de Allsecur Blog! Hilde is al sinds mei 2008 bij Allsecur verzekerd. Ik nodigde Hilde uit om haar een kijkje achter de schermen bij Allsecur te geven, maar vooral ook om juist te leren van haar ervaringen als verzekerde bij Allsecur. Hoe heeft zij 5 jaar Allsecur als klant ervaren?

Eerste indruk Allsecur

Rondleiding Allsecur2We zijn de middag begonnen met een rondleiding door ons kantoor. We zijn we langs de afdelingen klantenservice, marketing, finance en IT gelopen. Hilde vertelt: “Ik dacht dat Allsecur veel groter was!” Als antwoord op mijn vraag of ze wist dat Allsecur toen ze klant werd nog maar net bestond, zegt ze: “Ik dacht dat Allsecur al langere tijd bestond. Dat komt voornamelijk door de kussenreclame die naar mijn mening een internationale uitstraling had.”

Zoals veel andere klanten is Hilde via Independer.nl bij ons terechtgekomen. Hilde: “Jullie stonden met nog twee andere maatschappijen bovenaan in de vergelijking. Het was voor het eerst dat ik een autoverzekering afsloot.” Hilde’s beeld van Allsecur was tot nu toe nogal algemeen: “Ja, jullie zijn mijn autoverzekeraar en ik denk gelijk aan kussens door die reclame. Verder niet.“

Wat zijn haar ervaringen met onze schadeafhandeling?

Hilde maakt elke dag veel kilometers om naar haar werk te gaan: elke dag komen er 130 kilometers bij op de teller. Hilde heeft dan ook al een aantal keer ruitschade gehad. Ook heeft ze een keer schade gemeld, omdat iemand anders achterop haar botste. Pas bij schade merk je wat je aan je autoverzekeraar hebt. Aan Hilde vroeg ik dan ook hoe ze de schadeafhandeling van Allsecur heeft ervaren. Hilde: “De afhandeling van ruitschade vond ik heel snel gaan. Ik heb hier nooit een rekening voor gezien. Via de website van Carglass heb ik de schade gemeld. Ze komen voor reparatie dan ter plaatse, ook bijvoorbeeld op je werk. Het enige dat je hoeft te doen is te tekenen en je bent klaar! Dit ging allemaal heel soepel en gemakkelijk.

Interview met Hilde

Door de schade waarbij de tegenpartij aansprakelijk was, heeft ze meer contact met Allsecur gehad. Hilde: “De algemene afhandeling vond ik goed. Ik heb netjes mijn auto kunnen repareren en heb ook hier geen rekening van gezien. Wat ik minder fijn vond, is dat ik moest zoeken naar jullie telefoonnummer, om de schade te melden. Als ik geen internet op mijn mobiel had gehad, had ik jullie niet ter plekken kunnen bellen.” Dit is een goede tip voor mensen die nog geen schade hebben gehad. Zet het telefoonnummer van Allsecur in je mobiel: 073-548 5000. Dan hoef je bij schade niet het telefoonnummer alsnog op te zoeken en kun je gelijk Allsecur bellen. Je kunt ook onze app gebruiken. Hilde vond het fijn dat ze ons gewoon kon bellen, ook al was het heel laat in de avond. En hoe ging het verder toen ze ons aan de telefoon had? Hilde: “Er is mij helder uitgelegd wat ik moest doen. Vervolgens heb ik zelf een afspraak gemaakt bij een schadehersteller. Het schadeherstelbedrijf heb ik zelf via internet opgezocht. Ik koos voor een aangesloten tophersteller, want dan kreeg ik extra service. Ik had het fijner gevonden om van Allsecur een paar topherstellers bij mij in de buurt voorgesteld te krijgen, omdat ik hier geen ervaring mee heb.” Dit is een heel terecht punt. Het is een kleine moeite voor ons om voor de klant geschikte topherstellers op te zoeken tijdens de schademelding. Dit heb ik intern gelijk doorgegeven. Hoe was haar ervaring verder? Hilde: “Bij het herstelbedrijf kreeg ik netjes vervangend vervoer tijdens de reparatie. De rekening van de reparatie heb ik nooit gezien. Deze is direct door Allsecur aan het bedrijf betaald. Van het verhalen van het schadebedrag op de tegenpartij heb ik niets gemerkt. Ik had achteraf wel een terugkoppeling hierop willen hebben.”

Blijft Hilde voorlopig klant bij Allsecur?

Hilde is nu 5 jaar klant bij Allsecur. Heeft ze er al eens aan gedacht om over te stappen naar een andere verzekeraar? Hilde: “Allsecur is niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste autoverzekering. Allsecur biedt goede service. Ik vind het belangrijk dat een verzekeraar je goed helpt. Ik zou dan ook niet zo snel overstappen om een paar euro per maand te besparen. Ik weet nu wat ik aan mijn autoverzekeraar heb.” Raadt Hilde Allsecur dan ook anderen aan? Hilde: “Ik heb het met vrienden eigenlijk nooit over mijn autoverzekering, maar als iemand mij vraagt wat ik van Allsecur vindt, dan zou ik zeggen dat mijn ervaringen tot nu toe goed zijn geweest.”

Wat kan Allsecur verder verbeteren?

We leren graag van onze klanten en vroegen Hilde dan ook om meer verbeterpunten. Wat zouden wij volgens Hilde kunnen verbeteren? Ze heeft een goed concreet punt: “In 2012 kreeg ik een mail over de verhoging van de assurantiebelasting van 9,7% naar 21%, maar ik heb hierna geen bericht gekregen wat deze verhoging voor mij persoonlijk zou gaan betekenen terwijl ik dat wel gewend ben van Allsecur. Uiteindelijk is mij de verhoging begin dit jaar gelukkig meegevallen; ik had een duurdere premie verwacht, maar ik had graag van te voren willen weten hoe hoog mijn premie zou worden met de verhoogde belasting.” Deze feedback hoorden we van meerdere klanten en we zijn het helemaal eens met Hilde. Dit had persoonlijker gekund. Zeker een leermoment!

Hoe ziet Hilde Allsecur nu?

Omdat Hilde in het begin van ons interview aangaf dat ze een nogal algemeen beeld had van Allsecur, ben ik benieuwd hoe ze na dit interview over Allsecur denkt. Hilde zegt: “Nu ik hier geweest ben, zie ik Allsecur als een jong, fris en modern bedrijf.” Leuk om te horen Hilde!

Na het interview heb ik Hilde namens Allsecur een echte Bosschebollentaart en een luxe autoreinigingsbon gegeven. Ik wil haar hierbij nogmaals hartelijk bedanken voor haar tijd en input en we vonden het bij Allsecur erg leerzaam om haar hier op kantoor te spreken over haar ervaringen! Op naar de volgende 5 jaar!


Laat een reactie achter


3 Reacties op "Maak kennis met Hilde: klant bij Allsecur"

  1. Daalhuizen heeft op gereageerd

    Mijn autoverzekering is ondergebracht bij Allsecur.
    Een negatieve ervaring is voor mij het volgende geweest:
    Mijn schadevrije jaren waren bij het begin 20.
    Vorig jaar heb ik door mijn schuld een kleine aanrijding
    veroorzaakt. Hierna werden mijn schadevrije jaren terug-
    gebracht tot 6!
    Er bleven nog 19 schadevrije jaren over!

    1. Degenaar heeft op gereageerd

      Met Hilde ben ik ook van mening ingelicht te willen worden wat een premiewijziging exact voor me betekent.
      Ik ben nog niet zo heel lang bij Allsecur en vanaf het eerste (tel.)contact goed geholpen. Na enige maanden bleek men mijn kenteken bij Roydata niet te kunnen traceren en werd ik op een premie gezet van meer dan het dubbele. Na protest is dat na 3 mnd weer teruggdraaid.Nu ik lees dat (ik heb meer dan 20 schadeloze jaren) de terugval bij schade (en ongelukje ligt in een klein hoekje,15 jaar is, krab ik me toch even achter de oren.

    2. Jeroen heeft op gereageerd

      Beste Daalhuizen (en Degenaar),
      Erg vervelend dat je een negatieve ervaring met ons hebt. We krijgen vaker vragen over terugval in schadevrije jaren. Graag geven we je hier meer uitleg over.

      Onze schadevrije jaren tabel loopt tot de 12 schadevrije jaren met 80% no claim korting. De schadevrije jaren die opgebouwd worden boven de 12 tellen niet mee, want meer dan 80% korting geven we niet. De terugval na een geclaimde schade op basis van 12 schadevrije jaren of meer, is bij ons altijd naar 6 schadevrije jaren. Dit is bij veel verzekeraars gangbaar. Je ontvangt bij ons met 6 schadevrije jaren nog 75% korting op je premie. Het is dus niet alleen belangrijk om naar je terugval in schadevrije jaren te kijken, maar vooral naar je korting. Dit verschilt per verzekeraar!

      Wil je meer weten over schadevrije jaren? Lees dan vooral de blogs van mijn collega Jorik: http://blog.allsecur.nl/schadevrije-jaren/handige-antwoorden-op-veelgestelde-vragen/. Je mag ons natuurlijk ook gewoon bellen op 073-548 5000.

      Groet Jeroen van Allsecur