Je autoverzekering wijzigen of opzeggen: hoe doe je dat?

Door Redactie

Wil je iets wijzigen aan je autoverzekering of wil je een (aanvullende) dekking beëindigen? Ik merk aan de telefoon dat hier veel vragen over zijn. Wat kun je allemaal direct wijzigen aan je autoverzekering? En wat niet? En wat zijn veelvoorkomende misverstanden? In dit artikel ga ik hier dieper op in.

 

Direct je autoverzekering wijzigen bij Allsecur

Allereerst kan ik je vertellen dat Allsecur een verzekeringsmaatschappij is waarbij je dagelijks wijzigingen kunt doorgeven en je verzekering kunt opzeggen. Dit geldt ook voor aanvullende dekkingen. Je kunt deze wijzigingen vaak via je persoonlijke account in Mijn Allsecur doorgeven of naar ons e-mailen. Wanneer je het fijn vindt dat je wijziging persoonlijk voor je geregeld wordt, kun je ook telefonisch contact opnemen met Allsecur via 073-548 5000.

Welke wijzigingen kun je via welk kanaal doorgeven?

Tabel wijzigen

Je autoverzekering tijdelijk wijzigen

Stel dat je naar het buitenland op vakantie gaat en je hebt op dit moment alleen Pechhulp in Nederland. Je kunt Pechhulp tijdelijk uitbreiden met de dekking Pechhulp Buitenland. Je kunt deze dekking afsluiten op de dag dat je op vakantie gaat. Wanneer je weer terug bent in Nederland kun je ook telefonisch de buitenland dekking direct beëindigen en betaal je alleen Pechhulp Buitenland voor de periode dat je in het buitenland was.

Veel voorkomende misverstanden bij autoverzekering wijzigen

Het grootste misverstand is dat wanneer je auto gevrijwaard is (voertuig staat bij RDW niet meer op jouw naam door verkoop, sloop, total loss), je autoverzekering ook automatisch stopt. De wegenbelasting wordt wel automatisch stopgezet als de auto niet meer op jouw naam staat, maar je dient altijd zelf contact op te nemen met je verzekeringsmaatschappij om je autoverzekering tijdelijk of definitief te beëindigen. Bij sommige verzekeringsmaatschappijen moet je bij het beëindigen van je autoverzekering een vrijwaringsbewijs doorsturen. Dit hoeft bij Allsecur niet. Met één telefoontje is het geregeld.

Nog een misverstand: wanneer je via internet een nieuwe autoverzekering aanvraagt, omdat je je huidige auto hebt verkocht, wordt je oude autoverzekering automatisch op het nieuwe kenteken geregistreerd. Dit is niet zo! Straks heb je twee autoverzekeringen, terwijl je maar één auto hebt… Dit willen we voorkomen. Ook om je opgebouwde schadevrije maanden niet kwijt te raken, adviseren we je een wijziging van kenteken altijd via Mijn Allsecur of telefonisch via 073-584 5000 door te geven.

Mijn partner belt, maar krijgt te horen dat ik zelf moet bellen?

Ongeacht de status van je relatie, kan en mag alleen de verzekeringsnemer wijzigingen doorgeven. Hierin wordt dus geen onderscheid gemaakt of je getrouwd, verloofd of samenwonend bent. Tenzij je je partner door jou gemachtigd is bij ons.

Wil je je autoverzekering wijzigen? We helpen je graag!


Laat een reactie achter


8 Reacties op "Je autoverzekering wijzigen of opzeggen: hoe doe je dat?"

  1. Mulder heeft op gereageerd

    mijn autoverzekering overgesloten naar ALLSecur, maar kan deze bij INshared niet opzeggen. Reden opzeggen: klachten over chaos maandelijkse afschrijving, echter geen kontakt met inshared mogelijk. Stop dus. Weet totaal niet hoe ik moet opzeggen
    Geen opzegbrief, want geen adres.

    1. Webcare Allsecur heeft op gereageerd

      Leuk om te horen dat je net nieuw klant bij ons bent. Alleen wel vervelend om te horen dat het niet lukt om bij InShared op te zeggen. Je kunt bij InShared wel alles regelen via de persoonlijke online omgeving. Die noemen zij de “Digitale Verzekeringsmap”. Als dat niet lukt, dan kun je altijd een contactformulier invullen. Daarvoor moet je op de volgende site zijn: https://www.inshared.nl/contact#/panel-vragen

      Ik hoop dat je zo verder kunt! Met vriendelijke groet, Robert van Allsecur.

  2. H.B. Warnars heeft op gereageerd

    ik heb mijn auto ingeruild met een andere auto maar wil blijven bij jullie verzekeren. hoe regel ik het?

    1. Webcare Allsecur heeft op gereageerd

      Gefeliciteerd met aankoop van jouw nieuwe auto! Ik raad je aan even te bellen met 088-548 5000, dan kan je het samen met een collega van mij in orde maken. Groeten, Joost van Allsecur

  3. M.kamali heeft op gereageerd

    Hallo,

    Kan allsecur ook mijn oude verzekering voor mij opzeggen, als ik overstap?

    1. Webcare Allsecur heeft op gereageerd

      Die mogelijkheid is er! Ik raad je dan aan even telefonisch contact met ons op te nemen, zodat we je hiermee kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Joost van Allsecur

  4. c.p.m.van zijl heeft op gereageerd

    zoals heden telefonisch besproken kan ik mijn auto verzekeringen dagelijks opzeggen en is er geen opzegtermijn van toepassing,

  5. A. Koudijs heeft op gereageerd

    Hierbij wil ik vragen om de autoverzekering van
    de Skoda Roomster met kentekennr. 4-KHZ-31
    m.i.v. 04-12-2013 te beeindigen.

    Gaarne Uw reactie tegemoetziend,
    m.vr.gr.
    Albert Koudijs.