Je autoverzekering wijzigen of opzeggen: hoe doe je dat?

Door Redactie

Wil je iets wijzigen aan je autoverzekering of wil je een (aanvullende) dekking beëindigen? Ik merk aan de telefoon dat hier veel vragen over zijn. Wat kun je allemaal direct wijzigen aan je autoverzekering? En wat niet? En wat zijn veelvoorkomende misverstanden? In dit artikel ga ik hier dieper op in.

 

Direct je autoverzekering wijzigen bij Allsecur

Allereerst kan ik je vertellen dat Allsecur een verzekeringsmaatschappij is waarbij je dagelijks wijzigingen kunt doorgeven en je verzekering kunt opzeggen. Dit geldt ook voor aanvullende dekkingen. Je kunt deze wijzigingen vaak via je persoonlijke account in Mijn Allsecur doorgeven of naar ons e-mailen. Wanneer je het fijn vindt dat je wijziging persoonlijk voor je geregeld wordt, kun je ook telefonisch contact opnemen met Allsecur via 073-548 5000.

Welke wijzigingen kun je via welk kanaal doorgeven?

Tabel wijzigen

Je autoverzekering tijdelijk wijzigen

Stel dat je naar het buitenland op vakantie gaat en je hebt op dit moment alleen Pechhulp in Nederland. Je kunt Pechhulp tijdelijk uitbreiden met de dekking Pechhulp Buitenland. Je kunt deze dekking afsluiten op de dag dat je op vakantie gaat. Wanneer je weer terug bent in Nederland kun je ook telefonisch de buitenland dekking direct beëindigen en betaal je alleen Pechhulp Buitenland voor de periode dat je in het buitenland was.

Veel voorkomende misverstanden bij autoverzekering wijzigen

Het grootste misverstand is dat wanneer je auto gevrijwaard is (voertuig staat bij RDW niet meer op jouw naam door verkoop, sloop, total loss), je autoverzekering ook automatisch stopt. De wegenbelasting wordt wel automatisch stopgezet als de auto niet meer op jouw naam staat, maar je dient altijd zelf contact op te nemen met je verzekeringsmaatschappij om je autoverzekering tijdelijk of definitief te beëindigen. Bij sommige verzekeringsmaatschappijen moet je bij het beëindigen van je autoverzekering een vrijwaringsbewijs doorsturen. Dit hoeft bij Allsecur niet. Met één telefoontje is het geregeld.

Nog een misverstand: wanneer je via internet een nieuwe autoverzekering aanvraagt, omdat je je huidige auto hebt verkocht, wordt je oude autoverzekering automatisch op het nieuwe kenteken geregistreerd. Dit is niet zo! Straks heb je twee autoverzekeringen, terwijl je maar één auto hebt… Dit willen we voorkomen. Ook om je opgebouwde schadevrije maanden niet kwijt te raken, adviseren we je een wijziging van kenteken altijd via Mijn Allsecur of telefonisch via 073-584 5000 door te geven.

Mijn partner belt, maar krijgt te horen dat ik zelf moet bellen?

Ongeacht de status van je relatie, kan en mag alleen de verzekeringsnemer wijzigingen doorgeven. Hierin wordt dus geen onderscheid gemaakt of je getrouwd, verloofd of samenwonend bent. Tenzij je je partner door jou gemachtigd is bij ons.

Wil je je autoverzekering wijzigen? We helpen je graag!


Laat een reactie achter


2 Reacties op "Je autoverzekering wijzigen of opzeggen: hoe doe je dat?"

  1. c.p.m.van zijl heeft op gereageerd

    zoals heden telefonisch besproken kan ik mijn auto verzekeringen dagelijks opzeggen en is er geen opzegtermijn van toepassing,

  2. A. Koudijs heeft op gereageerd

    Hierbij wil ik vragen om de autoverzekering van
    de Skoda Roomster met kentekennr. 4-KHZ-31
    m.i.v. 04-12-2013 te beeindigen.

    Gaarne Uw reactie tegemoetziend,
    m.vr.gr.
    Albert Koudijs.