Top 10 meest gestelde vragen

Top 10 meest gestelde vragen over de autoverzekering

Door Onno Weusthof

Voor het 6e jaar op rij heeft Allsecur de Beste Service Award gewonnen in de categorie ‘Autoverzekering’.  Daar zijn wij super trots op. We hebben een kort overzicht gemaakt met vragen die wij de afgelopen maanden vaak binnen gekregen hebben. In dit blog staat belangrijke informatie, die voor jou interessant kan zijn!

  1. Wat is mijn openstaande premie?

Verschilt natuurlijk per verzekerde. Facturen zijn voortaan in ‘Mijn Allsecur‘ in te zien. Dus de verzekerde kan zelf opzoeken wat de openstaande premie voor de autoverzekering is.

  1. Ik wil graag mijn kenteken wijzigen, hoe doe ik dat?

Je kunt op twee manieren een wijziging van je kenteken doorgeven. Dit kan eenvoudig online via ‘Mijn Allsecur’. Mocht je liever persoonlijk verder geholpen worden, kun je ook telefonisch contact opnemen (088-548 5000) om je kenteken te laten wijzigen. Alleen de verzekeringsnemer mag wijzigingen doorgeven, tenzij je iemand gemachtigd hebt bij Allsecur om dit te doen.

  1. Waar vind ik informatie over jullie verzekeringen?

Op onze pagina Overzicht Hoofddekkingen kun je alle hoofddekkingen vinden die Allsecur aanbiedt. Ook staan hier de aanvullende dekkingen om je autoverzekering compleet te maken. Heb je hulp nodig bij het kiezen van een goed passende autoverzekering? Je kunt in 2 minuten een persoonlijk advies ontvangen door op 10 stellingen antwoord te geven.

  1. Ik wil graag een autoverzekering aanvragen, hoe doe ik dat?

Als je nog geen klant bent bij Allsecur, kun je gemakkelijk via www.allsecur.nl je premie berekenen, je verzekering en ook de dekking kiezen. Alleen nog maar een aantal persoons- en verzekeringsgegevens invullen en klaar is Kees! Je bent verzekerd.

Als je al wel klant bent bij Allsecur, kun je makkelijk een nieuwe autoverzekering afsluiten via ‘Mijn Allsecur‘.

  1. Hoeveel schadevrije jaren heb ik momenteel?

Heb je de laatste 36 maanden een autoverzekering op je eigen naam verzekerd gehad? Zo ja, dan weet de vorige autoverzekeraar precies hoeveel schadevrije jaren je op je naam hebt staan. Zo niet, dan heb je helaas geen schadevrije jaren op je naam staan.

Heb je een lease auto gereden de afgelopen periode? Dan kan de leasemaatschappij je verder helpen met een leaseverklaring. Met deze verklaring kijkt Allsecur hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd en hoeveel jaren er worden toegekend. Het is belangrijk dat deze verklaring niet ouder is dan 12 maanden. Ook moet het een originele verklaring zijn met een start- en einddatum van het leasecontract en een overzicht van alle schades.

  1. Kan ik mijn polisdocumenten opnieuw opvragen?

Ja, wij versturen de polisdocumenten per e-mail. Die kunnen wij dus altijd toesturen en heeft de verzekerde binnen enkele minuten. Alle verzekeringsgegevens zijn ook op te zoeken in ‘Mijn Allsecur‘.

  1. Waarom is mijn autoverzekering niet geaccepteerd?

Iedere verzekeraar heeft zijn eigen acceptatiebeleid. Er kunnen dus redenen zijn om een verzekering niet te accepteren. Voorbeelden hiervan zijn bij ons negatieve schadevrije jaren, een te hoog vermogen van de auto in combinatie met een jonge bestuurder, grijze kentekens, iemand die recent een rijverbod heeft gehad, in aanraking is geweest met politie/justitie etc. Het kan ook zijn dat de auto te oud is voor de gekozen dekking.

  1. Ik wil graag mijn autoverzekering beëindigen, hoe doe ik dit?

Bij Allsecur kun je dagelijks je autoverzekering opzeggen. Dit kun je doen door te bellen naar het telefoonnummer 088-548 5000 of een e-mail te sturen naar info@allsecur.nl.

  1. Hoe kan ik mijn betaalgegevens wijzigen?

Via ‘Mijn Allsecur‘ kun je zelf je polisgegevens bijhouden. De volgende dingen kunnen worden gewijzigd:

  • Persoonlijke gegevens (adres, telefoonnummer, e-mailadres en rekeningnummer)
  • Verzekeringsgegevens (o.a. je gekozen dekkingen en auto)
  • Je autoverzekering activeren of schorsen
  • Je kan online ook een schade doorgeven of een tweede auto verzekeren

Het is mogelijk om je rekeningnummer en de voorkeursdag online aan te passen. Hiervoor kun je uiteraard contact opnemen via het contactformulier, per e-mail info@allsecur.nl of per telefoon op 088-548 5000.

  1. Ik wil graag een wijziging op mijn verzekering doorvoeren, hoe kan ik dat het beste doen?

Je kunt een eigen account aanmaken op Mijn Allsecur. Dit zorgt ervoor dat je altijd je gegevens kunt bekijken of wijzigen. Zo kun je bijvoorbeeld online je schade melden, of eenvoudig een extra verzekering afsluiten.


Laat een reactie achter


0 Reacties op "Top 10 meest gestelde vragen over de autoverzekering"