klacht allsecur

Een klacht over Allsecur melden, waar doe je dat?

Door Nicolle van Loon

We houden van tevreden klanten. Daar doen we elke dag ons best voor. Maar zoals bij elke organisatie gaat er ook bij ons wel eens iets mis. Aan de telefoon kun je je verhaal bij ons kwijt. In veel van de gevallen kunnen wij dan direct een oplossing bieden. Maar wat doe je als je er met ons niet uit komt? Waar kun je dan terecht? Ik zet het voor je op een rij.

Ik ben het niet eens met de oplossing van een medewerker van Allsecur

Komen we er aan de telefoon samen niet uit? Dan adviseren we je om officieel een klacht bij ons in te dienen.  De klacht wordt dan behandeld door ons klachtenteam volgens onze klachtenprocedure.

  • Dien je klacht schriftelijk in

Alles wat op schrift staat is aantoonbaar. Als je er met ons niet uitkomt, staat je klacht op papier en dan kun je met de correspondentie aantonen dat je geprobeerd hebt het geschil met ons op te lossen.  Stuur je klacht altijd naar klacht@allsecur.nl.

  • Ontvang een reactie binnen 10 werkdagen

Zodra wij je klacht ontvangen, sturen wij een ontvangstbevestiging. Binnen tien werkdagen ontvang je een reactie op je klacht. Soms hebben we meer tijd nodig om een klacht te behandelen. Als dat het geval is stellen we je daarvan op de hoogte.

  • Je ontvangt een eerste reactie van Allsecur

Binnen 10 werkdagen heb je onze eerste reactie ontvangen. In de meeste gevallen is daarmee de klacht opgelost. Mochten je nog zaken onduidelijk vinden, dan kun je hier uiteraard op reageren en zal het klachtenteam je een aanvullende toelichting geven.

  • Niet tevreden? Stuur een klacht naar de directie

Als je het niet eens bent met de afhandeling van je klacht, dan kun je nog een klacht indienen gericht aan de directie van Allsecur. De klacht zal dan nog apart beoordeeld worden door de directie. Het is niet mogelijk om de klacht gelijk al aan de directie te richten. Een klacht moet altijd eerst behandeld zijn door het klachtenteam.

Ik ben niet tevreden over de afhandeling van mijn officiële klacht bij Allsecur

Als je de bovenstaande stappen hebt doorlopen en je het niet eens bent met de afhandeling van je klacht, kun je terecht bij Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, afgekort KiFiD. Het KiFiD is een onafhankelijke organisatie waar je terecht kunt met klachten en geschillen op het gebied van verzekeringen, hypotheken, leningen, financieringen en beleggingen. Deze stichting bemiddelt tussen jou en Allsecur en neemt eventueel een bindende beslissing.

Wil je meer lezen over het indienen van een klacht bij Allsecur? Lees dan de blog van mijn collega Rebecca, zij zit net zoals ik in het klachtenteam.

Heb je een klacht over Allsecur? Stuur je klacht dan niet in een reactie op dit artikel, maar naar klacht@allsecur.nl. Dan wordt je klacht snel in behandeling genomen.

Bekijk reacties

Laat een reactie achter


4 Reacties op "Een klacht over Allsecur melden, waar doe je dat?"

  1. JE Landsmark Hughes heeft op gereageerd

    LS
    op zaterdag 5 december heeft mijn partner een auto gekocht,
    deze was gelijk op zijn naam gezet en wij moesten zo snel mogelijk verzekeren.
    kreeg ik van de medewerker te horen dat hij ziet dat wij onder bewindvoering staan,
    en daardoor mag hij nit door gaan met de auot verzekenen.
    en het maakt niet uit wat ik probeerde uit te leggen dat wij niet onder bewindvoering staan.
    wij hebben uit eigen initiatief een schuld bemiddelaar ingeschakelt en wij zijn meer dan twee jaar schuld vrij.
    maar hebben besloten nog niet alles zelfstandig te doen.
    een medewerker hoor te weten het verschil tussen schuldhulpverlening en of bewindvoering.
    toen ik vervolgens vroeg of ik met iemand anders wilde spreken heeft hij ook geweigerd.
    dhr Jos de Bruin gaf aan dat ik met hem alleen mocht spreken en dat er niemand anders is geen managers of afdeling chef.
    dus dhr. Jos de Bruin bepaald wat er bij allsecur gebeurt.
    u snap dat ik niet blij ben hiermee
    in afwachting van u reactie,

    1. Mitch van Poorten heeft op gereageerd

      Beste Landsmark Hughes,

      Erg vervelend dat je voor verassingen kwam te staan toen je de auto probeerde te verzekeren. Bij Allsecur hebben wij ervoor gekozen om het bovengenoemd risico niet meer te verzekeren. Het maakt dus niet uit of iemand onder bewindvoering staat of onder schuldhulpverlening. Dit omdat in het verleden is gebleken dat dit toch (helaas) problemen met zich mee meebrengt. Mijn collega heeft geprobeerd aan te geven dat het niet uitmaakt wie u hierover spreekt, aangezien deze regel bij iedereen bekend is. Wij maken hierin ook geen uitzonderingen. Indien u wilt kan ik u altijd even bellen om wat opheldering te geven en het een en ander te bespreken.

      Met vriendelijke groet,

      Mitch van Poorten
      Allsecur Webcare Team

  2. Monique heeft op gereageerd

    Altijd telefonisch bereikbaar…. dat is wat hierboven op de website staat… Alleen net die enige keer dat ik na al jarenlang klant te zijn een beroep doe op een medewerker, wil diegene die ik op vrijdagmiddag tref mij niet helpen en verwijst mij naar internet. Een melding moet binnen 24 uur gedaan worden, inloggen lukt na diverse keren niet en de afdeling die op zaterdag van 09.00 – 13.00 open zou zijn is gewoon gesloten!! Bedankt All Secur!

    1. Mitch van Poorten heeft op gereageerd

      Beste Monique,

      Fijn om te horen dat je al jarenlang klant bent! Minder leuk om te horen is dat wij er niet voor je zijn net wanneer je ons nodig hebt. Dit is natuurlijk niet onze bedoeling en zeker niet iets waar Allsecur voor staat. Ik vind dit dan ook erg vervelend om te lezen. Graag kom ik in contact met je om het een en ander hierover te bespreken en samen tot een oplossing te komen. Ik zal je vandaag even bellen.

      Met vriendelijke groet,

      Mitch van Poorten
      Allsecur Webcare Team