klacht allsecur

Een klacht over Allsecur melden, waar doe je dat?

Door Nicolle van Loon

We houden van tevreden klanten. Daar doen we elke dag ons best voor. Maar zoals bij elke organisatie gaat er ook bij ons wel eens iets mis. Aan de telefoon kun je je verhaal bij ons kwijt. In veel van de gevallen kunnen wij dan direct een oplossing bieden. Maar wat doe je als je er met ons niet uit komt? Waar kun je dan terecht? Ik zet het voor je op een rij.

Ik ben het niet eens met de oplossing van een medewerker van Allsecur

Komen we er aan de telefoon samen niet uit? Dan adviseren we je om officieel een klacht bij ons in te dienen.  De klacht wordt dan behandeld door ons klachtenteam volgens onze klachtenprocedure.

  • Dien je klacht schriftelijk in

Alles wat op schrift staat is aantoonbaar. Als je er met ons niet uitkomt, staat je klacht op papier en dan kun je met de correspondentie aantonen dat je geprobeerd hebt het geschil met ons op te lossen.  Stuur je klacht altijd naar klacht@allsecur.nl.

  • Ontvang een reactie binnen 10 werkdagen

Zodra wij je klacht ontvangen, sturen wij een ontvangstbevestiging. Binnen tien werkdagen ontvang je een reactie op je klacht. Soms hebben we meer tijd nodig om een klacht te behandelen. Als dat het geval is stellen we je daarvan op de hoogte.

  • Je ontvangt een eerste reactie van Allsecur

Binnen 10 werkdagen heb je onze eerste reactie ontvangen. In de meeste gevallen is daarmee de klacht opgelost. Mochten je nog zaken onduidelijk vinden, dan kun je hier uiteraard op reageren en zal het klachtenteam je een aanvullende toelichting geven.

  • Niet tevreden? Stuur een klacht naar de directie

Als je het niet eens bent met de afhandeling van je klacht, dan kun je nog een klacht indienen gericht aan de directie van Allsecur. De klacht zal dan nog apart beoordeeld worden door de directie. Het is niet mogelijk om de klacht gelijk al aan de directie te richten. Een klacht moet altijd eerst behandeld zijn door het klachtenteam.

Ik ben niet tevreden over de afhandeling van mijn officiële klacht bij Allsecur

Als je de bovenstaande stappen hebt doorlopen en je het niet eens bent met de afhandeling van je klacht, kun je terecht bij Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, afgekort KiFiD. Het KiFiD is een onafhankelijke organisatie waar je terecht kunt met klachten en geschillen op het gebied van verzekeringen, hypotheken, leningen, financieringen en beleggingen. Deze stichting bemiddelt tussen jou en Allsecur en neemt eventueel een bindende beslissing.

Wil je meer lezen over het indienen van een klacht bij Allsecur? Lees dan de blog van mijn collega Rebecca, zij zit net zoals ik in het klachtenteam.

Heb je een klacht over Allsecur? Stuur je klacht dan niet in een reactie op dit artikel, maar naar klacht@allsecur.nl. Dan wordt je klacht snel in behandeling genomen.


Laat een reactie achter


12 Reacties op "Een klacht over Allsecur melden, waar doe je dat?"

  1. hans heeft op gereageerd

    Heel erg slecht

    Allsecur werken voor tegen partij ik had schade gemakt aan een tomos scooter van 12 jaar oud en die was een roest bak, foto’s gestuurd op A4 en per mail en SD cart en nog wat deze scooter was opgevoerd en was ook een politierapport, maar Nee allsecur werkt niet mee maar wel voor die tegen partij en is € 504 uitgekeerd en ben ik 12 schadevrij kwijt + mijn prime ging met 50% omhoog, en deze scooter het waarde was € 600 en na 12 jaar betalen € 504 uit, hun uitleg was die tegen partij heeft een rechtsbijstand verzekering meer krijg ik niet
    dus mijn advies weg bij Allsecur vroeg of laat je wordt bedonderd door allsecur

    1. Webcare Allsecur heeft op gereageerd

      Hoi Hans, vervelend dat je een slechte ervaring hebt met de schadeafhandeling. Helaas weet de hoogte van je schade niet. Wel weet ik dat er experts bij komen kijken die de situatie goed inschatten. Dat je schadevrije jaren omlaag zijn gegaan en dus je premie omhoog gaat, klopt inderdaad, als jij aansprakelijk bent. Dit is overal zo, is centraal geregeld. Als je je gegevens e-mailt naar webcare@allsecur.nl kan ik met je meekijken om te zien of het verstandig om de schade voor eigen rekening te nemen zodat je schadevrije jaren worden terug gezet en je dus ook geen premieverhoging hebt! Ik hoor graag van je. Groeten, Joost van Allsecur.

  2. Raymond van Delft heeft op gereageerd

    Een leerplichtambtenaar legt moeder een boete op wegens vermeend onterecht schoolverzuim. Moeder is het oneens en het wordt een rechtszaak.Die loopt nog. Bij het afsluiten van een autoverzekering bij Allsecur wordt netjes Ja geantwoord op de vraag of client ooit in aanraking met justitie was. Er is immers een geschil over leerplicht. Allsecur weigert nu te verzekeren en dat de justitiele zaak de leerplicht betreft doet niet ter zake vindt Allsecur.

    Nu is moeder ook nog eens geregistreerd wegens “ geweigerd door verzekeraar”. en is zij de komende jaren gebrandmerkt. Klagen en praten helpt niet. De weigering van Allsecur is buiten alle proporties en stigmatiseert de klant de komende jaren. Desgevraagd liet Allsecur weten mensen die schuldig zijn bevonden aan een overtreding, ook voor het te vroeg buitenzetten van je vuilniszak bijvoorbeeld, voor 8 jaar geweigerd worden. Naar de aard en ernst van overtreding of misdrijf wordt zelfs niet gekeken.

    Eerlijkheid wordt gestraft, zo dwingt Allsecur potentiele klanten te liegen.
    De manager krijg je niet te spreken.

    Hoe zouden ze bij Allsecur met een schade omgaan?

    1. Webcare Allsecur heeft op gereageerd

      Vervelend te horen dat deze verzekering is afgewezen, Raymond. Ik ben met je eens dat als het inderdaad zo zwart-wit is als jij het schetst, onze beslissing dispropotioneel is. Vaak berust onze beslissing echter niet op enkel een ja of nee op de verplichte slotvraag die betrekking heeft op aanraking met politie en/of justitie. Hiermee suggereer ik overigens allerminst dat dit in dit geval aan de orde is.

      Graag zoek ik voor je uit hoe het precies zit. Zou je de afgewezen verzekeringnemer een mailtje willen laten sturen naar webcare@allsecur.nl met postcode, huisnummer, kenteken en geboortedatum? Dan licht ik toe waarop wij de afwijzing gebaseerd hebben. Ik hoor graag van jullie. Groeten, Joost van Allsecur

  3. P.A.C van Dun-Stabel heeft op gereageerd

    Auto verkocht maar na 3 keer bellen over de restitutie krijg je telkens een onbevredigend antwoord wij wachten al bijna 3maanden nog steeds geen restitutie ontvangen.

    1. Webcare Allsecur heeft op gereageerd

      Dat is vervelend! Zou je mij in een mailtje naar webcare@allsecur.nl jouw gegevens kunnen sturen? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan doen!

  4. L. Karjadi heeft op gereageerd

    Langs deze weg wil ik mijn beklag indienen over de afwikkeling van mijn schade.

    Tot op heden is het bedrag welke door Allsecur aan mij voldaan moet worden nog steeds niet voldaan. Mijn auto is al de 16e februari opgehaald door de hoogste bieder. Na diverse malen contact te hebben genomen met Allsecur werd mij verteld dat dit binnen 1 werkdag geregeld zou worden. Echter zijn wij nu alweer 10 dagen verder, en nog steeds geen uitbetaling gezien!!!

    De 15e heb ik eerst een half uur bij Allsecur in de wacht gestaan, en kreeg vervolgens te horen dat de behandelaar nog contact op zou nemen met de schade-expert inzake de hoogte van het schadebedrag. Ik zou zsm reactie ontvangen. Ik had gelijk gebeld met de heer den Hartog, en die bevestigde mij dat er al contact was geweest met Allsecur inzake de hoogte van de uitkering.

    Echter de 22e nog niks vernomen, dus heb IK maar weer eens contact opgenomen met Allsecur. De medewerker vertelde mij exact hetzelfde als wat ik de 15e heb gehoord. Ik zou dan uiterlijk binnen 1 dag wat vernemen.

    Zojuist weer gebeld, maar na een lange wachttijd van meer als een half uur ben ik het werkelijk waar zat, om hier elke keer achter aan te gaan. Mijn geduld raakt nu echt op!

    Ik wens dan ook uiterlijk VANDAAG contact mij hierover wordt opgenomen, en dat het restant geld aan mij wordt overgemaakt met rente!

    Ik verneem graag zsm van u!

    L. Karjadi

    ——————————————————————————–

    Van: Schade@contact.Allsecur.nl
    Verzonden: maandag 25 december 2017 05:40
    Aan: lamango_73@hotmail.com
    Onderwerp: Schade Meldingsbevestigingsbrief: Uw referentienummer is 1642161

    Geachte mevrouw Karjadi,

    Deze e-mail bevat informatie over de behandeling van de schade met schadenummer 783ED9034J3. In de bijgevoegde brief, zie bijlage, leest u hier meer over.
    Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Als u ons belt of mailt over deze schade, vermeld dan altijd het schadenummer. U kunt een e-mail sturen naar Schade@contact.Allsecur.nl of ons bellen op (088) 548 5000.
    Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:00 uur tot 19:00 uur .

    Met vriendelijke groet,

    M. Louakili
    Schadebehandelaar
    Allsecur

    1. Webcare Allsecur heeft op gereageerd

      Enorm vervelend om te horen dat jouw schadeafhandeling zo lang duurt! Helaas kan ik je via deze weg hier niet verder mee helpen. Ik raad je aan via de gebruikelijke kanalen contact te krijgen met de schadeafdeling.

      Ik weet toevallig dat ze het momenteel érg druk hebben, dus het kan zijn dat je even op antwoord moet wachten. Het spijt me dat het allemaal zo loopt! Groeten, Joost van Allsecur

  5. JE Landsmark Hughes heeft op gereageerd

    LS
    op zaterdag 5 december heeft mijn partner een auto gekocht,
    deze was gelijk op zijn naam gezet en wij moesten zo snel mogelijk verzekeren.
    kreeg ik van de medewerker te horen dat hij ziet dat wij onder bewindvoering staan,
    en daardoor mag hij nit door gaan met de auot verzekenen.
    en het maakt niet uit wat ik probeerde uit te leggen dat wij niet onder bewindvoering staan.
    wij hebben uit eigen initiatief een schuld bemiddelaar ingeschakelt en wij zijn meer dan twee jaar schuld vrij.
    maar hebben besloten nog niet alles zelfstandig te doen.
    een medewerker hoor te weten het verschil tussen schuldhulpverlening en of bewindvoering.
    toen ik vervolgens vroeg of ik met iemand anders wilde spreken heeft hij ook geweigerd.
    dhr Jos de Bruin gaf aan dat ik met hem alleen mocht spreken en dat er niemand anders is geen managers of afdeling chef.
    dus dhr. Jos de Bruin bepaald wat er bij allsecur gebeurt.
    u snap dat ik niet blij ben hiermee
    in afwachting van u reactie,

    1. Mitch van Poorten heeft op gereageerd

      Beste Landsmark Hughes,

      Erg vervelend dat je voor verassingen kwam te staan toen je de auto probeerde te verzekeren. Bij Allsecur hebben wij ervoor gekozen om het bovengenoemd risico niet meer te verzekeren. Het maakt dus niet uit of iemand onder bewindvoering staat of onder schuldhulpverlening. Dit omdat in het verleden is gebleken dat dit toch (helaas) problemen met zich mee meebrengt. Mijn collega heeft geprobeerd aan te geven dat het niet uitmaakt wie u hierover spreekt, aangezien deze regel bij iedereen bekend is. Wij maken hierin ook geen uitzonderingen. Indien u wilt kan ik u altijd even bellen om wat opheldering te geven en het een en ander te bespreken.

      Met vriendelijke groet,

      Mitch van Poorten
      Allsecur Webcare Team

  6. Monique heeft op gereageerd

    Altijd telefonisch bereikbaar…. dat is wat hierboven op de website staat… Alleen net die enige keer dat ik na al jarenlang klant te zijn een beroep doe op een medewerker, wil diegene die ik op vrijdagmiddag tref mij niet helpen en verwijst mij naar internet. Een melding moet binnen 24 uur gedaan worden, inloggen lukt na diverse keren niet en de afdeling die op zaterdag van 09.00 – 13.00 open zou zijn is gewoon gesloten!! Bedankt All Secur!

    1. Mitch van Poorten heeft op gereageerd

      Beste Monique,

      Fijn om te horen dat je al jarenlang klant bent! Minder leuk om te horen is dat wij er niet voor je zijn net wanneer je ons nodig hebt. Dit is natuurlijk niet onze bedoeling en zeker niet iets waar Allsecur voor staat. Ik vind dit dan ook erg vervelend om te lezen. Graag kom ik in contact met je om het een en ander hierover te bespreken en samen tot een oplossing te komen. Ik zal je vandaag even bellen.

      Met vriendelijke groet,

      Mitch van Poorten
      Allsecur Webcare Team