Herinneringen ophalen: 5 jaar Allsecur

Herinneringen ophalen: 5 jaar Allsecur

Door Marije Zandbergen

Groepsfoto AllsecurZe werken alle drie vanaf de start bij Allsecur: Gabie, Ingrid en Janet. Dit zijn de vraagbaken in het Costumer Contact Center van Allsecur. Vraag ze iets over autoverzekeringen en ze weten het. Grappige en unieke verhalen genoeg! Ze vertelden me leuke anekdotes van 5 jaar Allsecur. Bestaat de vernieuwende en frisse cultuur van 5 jaar geleden nog toen Allsecur startte? En hoe zien zij de toekomst van Allsecur?

Hoe het allemaal begon…Ingrid, Janet en Gabie

Met een lekkere Bossche bol en een kopje koffie of thee kwamen de verhalen van 5 jaar Allsecur wel los. Gabie, Ingrid en Janet vertelde me eerst hoe het er in de begintijd bij Allsecur aan toe ging. Allsecur startte 5 jaar geleden op initiatief van het gerenommeerde verzekeringsbedrijf Allianz. De ambitie: uitstekende service en een autoverzekering voor een scherpe prijs.

Janet vertelt: “Ik heb in de beginperiode nog zelf groene kaarten zitten vouwen om te versturen. Zo ging dat toen!” Ook Ingrid kan de eerste tijd bij Allsecur nog goed herinneren: “Mijn boeken voor de opleiding Wet financieel toezicht (Wft) kon ik de eerste weken gewoon tijdens werktijd lezen, want er belde maar een paar klanten per dag!” Gabie herinnert zich vooral de ontbijtsessies met de directie: “We werden echt betrokken bij de ontwikkeling van Allsecur en konden ideeën aandragen. We hebben met z’n allen Allsecur opgebouwd.”

Van hechte kleine groep tot…

De hechte kleine groep van het begin, heeft nu plaats gemaakt voor zo’n 70 callcenter medewerkers en 35 medewerkers voor Marketing, IT en Finance. Janet: “5 jaar geleden waren we een hele hechte kleine groep. Nu we groter zijn geworden, is dat minder.” Gabie bevestigt deze sterke band met haar collega’s van de beginperiode: “Als ik Janet een paar dagen niet zie, moet ik afkicken!” Maar volgens de dames heeft Allsecur de goede en betrokken sfeer van het begin wel vastgehouden. Janet: “Iedereen is hier heel open en helpt elkaar om de klant goed van dienst te kunnen zijn. Nieuwe medewerkers worden ook snel opgenomen in de groep.” Ingrid: “Medewerkers die niet klantvriendelijk zijn, zijn snel weg. Die passen hier niet.” Ingrid zegt ook: “Wat ik leuk vind is dat Johan (red. Van den Neste, Marketing Manager bij Allsecur) laatst een collega persoonlijk kwam feliciteren met haar Wft diploma. Dat vind ik echt top!” Gabie: “De kerstborrel is altijd geweldig, want dan komt het familiegevoel van Allsecur weer terug.”

De hoogtepunten

Een hoogtepunt is volgens Gabie dat ze mee mocht om de Klant is Koning award in ontvangst te nemen in 2010: “Ik vind het echt leuk dat onze afdeling Marketing ook andere mensen uit de organisatie uitnodigt om bij dit soort evenementen te zijn.” Janet: “Ja, het is bij Allsecur ook mogelijk om bij een opname van een tv-commercial te zijn: echt leuk!”

De leermomenten

Door fouten te maken leer je. Er is in de afgelopen 5 jaar dan ook veel verbeterd. Ingrid: “De systemen werkte in het begin niet goed genoeg, die zijn nu veel beter geworden.” Gabie vertelt ook dat er in de beginjaren veel verschillende teamleiders zijn geweest in het Costumer Contact Center: “Dat zorgde eigenlijk voor iets goeds, want we zijn nu als Costumer Contact Center niet stuurloos als er even geen managers aanwezig zijn. Er is ontzettend veel kennis in huis bij de medewerkers.” Gelukkig zitten er nu lang dezelfde teamleiders en is er vastigheid.

Is het contact met de klant veranderd?

Volgens de dames is er nog evenveel tijd en passie voor de klant als in het begin bij Allsecur. Janet: “De klant staat nog steeds centraal!” Het enige verschil is dat klant nu meer weet van internet en autoverzekeringen: “5 jaar geleden wisten de mensen veel minder over autoverzekeringen dan nu. Ze hebben vaak alles al zelf uitgezocht op internet voor ze ons bellen.”

Hoe ziet de toekomst van Allsecur eruit?

De dames zien de toekomst van Allsecur positief in, maar dan moeten er wel een paar dingen goed bewaard blijven. Ingrid: “Alle medewerkers zijn allround opgeleid en doen verschillende taken. Dat maakt het werk afwisselend en uitdagend. Ik hoop dat dit zo blijft.” Janet hoopt dat de korte directe lijnen in de organisatie blijven. Doordat we nu groter zijn, is het contact ook iets formeler: “Dat vind ik jammer, maar gelukkig ontbreken de initiatieven om dit te verbeteren niet. Zo hadden we laatst: ‘Eet mee met het MT’, je kon met je idee bij de directie naar binnen lopen en lekker lunchen.”

Wil je Gabie, Ingrid en Janet iets vragen over Allsecur? Reageer dan op dit artikel!

Tip: lees ook het artikel Maak kennis met Hilde: klant van Allsecur


Laat een reactie achter


2 Reacties op "Herinneringen ophalen: 5 jaar Allsecur"

  1. yvonne slinkers heeft op gereageerd

    Ik zou ook wel heel graag een taart willen ontvangen vanwege het feest van AllSecure. Alvast hartelijk bedankt Allsecur!

    1. Marije Zandbergen heeft op gereageerd

      Beste Yvonne, je kon op onze Facebookpagina je aanmelden en kans maken op een taart. Helaas zijn alle winnaars al gekozen en is de actie voorbij. Houd onze Facebookpagina in de gaten. Er komen nog andere leuke acties aan in de toekomst!